Mañana mañana! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marieke Snippe - WaarBenJij.nu Mañana mañana! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marieke Snippe - WaarBenJij.nu

Mañana mañana!

Blijf op de hoogte en volg Marieke

01 Augustus 2014 | Spanje, Barcelona

Hola!


Afgelopen week zijn mijn roommate en ik het NIE nummer voor haar en mij gaan aanvragen. Wat een gedoe! Alles is in het Spaans en natuurlijk spreekt niemand een woord Engels maar we hebben het gered met zijn tweetjes. Geduld is wel een vereiste, het blijft moeilijk om aan het Spaanse tempo te wennen en dan ben ik al iemand die niet van haasten houd!
Ik had om 12.00 uur een afspraak bij de gemeente en was pas aan de beurt om 13.00. Mañana, mañana en nog eens mañana!
Verder is het hier ook normaal dat oude mensen zich niet achter de rij aansluiten maar gewoon hup vooraan gaan staan als ze binnen komen.

Ondertussen zijn we erachter dat de metro aardig te doen is, na een paar ritjes heb je het systeem wel door. Een ritje, maakt niet uit waarheen, kost overigens maar €1,03. Was dat in Nederland maar zo, dan ging iedereen met het openbaar vervoer!

Overal liggen hier zaakjes waar je goedkoop internet kan kopen voor op je telefoon. Ik betaal nu €7,50 voor 1GB!
Ook hebben we een buurt gevonden waar je heerlijke smoothies krijgt voor €1,50. We stonden met onze mond open toen we bij een kraampje €1.73 moesten betalen voor 2 uien, 1 knoflook, 1 paprika en 2 courgettes. Bij de groente winkel bij ons in de straat betaal je €1 voor 2 kilo komkommers en ga zo maar door.
Het eten is hier fantastisch en ook nog eens betaalbaar. Tot zo ver alle financiële meevallers!

Vandaag heb ik kennismaking gehad met mijn stage begeleidster. Kantoor zit op de 8ste verdieping met uitzicht over heel Barcelona, super mooi! Mijn begeleidsters en collega's waren heel aardig en ik werd leuk ontvangen. Ze vroeg naar mijn interesse en vanaf maandag mag ik meelopen op de logistiek afdeling!

Nu ga ik weer lekker het strand op en genieten van mijn weekend voordat de stage begint komende maandag, ik heb er echt zin in!


Adios!

  • 01 Augustus 2014 - 17:38

    Cindy:

    Hoi hoi nichtje super dat je je draai een beetje gevonden hebt lijkt mij ook lastig om alles te vinden ik wens je voor maandag succes groetjes uit zonnige kerkrade gr xxx

  • 03 Augustus 2014 - 13:08

    Mapa:

    Vandaag is het een week geleden dat wij afscheid namen. Na 2,5 uur vertraging liep jij dan bepakt en gezakt door de gate. Ik was gewaarschuwd door Yf dat ik geen "zeik" mocht maken en haar moeder had gezegd: Marieke laat meer achter dan Anny. Dus met deze wijze woorden in mijn achterhoofd heb ik haar gedag gezegd, uiteraard met tranen in de ogen. Eenmaal door de gate zagen we dat ze alles moest uitpakken, toen nog effe gezwaaid en weg was ze. Haar grote avontuur kon beginnen.
    Wij zijn boven naar haar vertrek gaan kijken. Na een uur in de brandende zon te hebben gestaan was het dan zover. Dc had van de start tot dat we het vliegtuig niet meer zagen gefilmd. Althans dat dachten wij. Toen we goed en wel beneden waren kregen we een smsje: we gaan nu taxiën. Dus vlug weer terug, echter te laat, enige wat we zagen was nog net de staart.
    Toen op weg naar de auto, die wij uiteindelijk na een half uur zoeken, hoe blond kun je zijn, vonden. Ieder in zijn eigen gedacht verzonken zette ik de radio aan, en wat dacht je welke liedje erop was: Marco Borsato met Dochter. Was wel effe slikken.
    Gelukkig beviel het appartement jullie en was het contract gauw getekend.
    Vanaf woensdag waren jullie dan alleen, Jen en jij. Er was nog genoeg te regelen, naar het gemeentehuis, kijken hoe jullie met metro op stageplek zouden komen en natuurlijk internetaansluiting. Een ding was jullie al gauw duidelijk dat je in Spanje ontzettend veel geduld moet hebben wil je iets voor elkaar krijgen. Vrijdag naar stageplek hetgeen je ook goed beviel. Nu nog effe twee dagen vrij en dan vanaf maandag begint de "echte" stage.
    Thuis is het rustig ook al ben je niet druk. Het huis is opgeruimd, de was gedaan en af en toe vind ik nog eens een lange blonde haar. En heel af en toe denk ik: " Hoor ik nu de garage opengaan"
    Nou meid ik wens je veel succes op je stageplek en hoop dat we gauw eens kunnen skypen.
    Dikke kus MAPA

  • 03 Augustus 2014 - 20:42

    Simone:

    Nichtje....

    HEEEEEEEL VEEEEL SUCCES!!!!!!

    Laat het je goed gaan! ;)

    XxxX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 09 Juli 2014
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 16294

Voorgaande reizen:

27 Juli 2014 - 21 December 2014

Stage in Barcelona

Landen bezocht: