Once de septiembre - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marieke Snippe - WaarBenJij.nu Once de septiembre - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marieke Snippe - WaarBenJij.nu

Once de septiembre

Blijf op de hoogte en volg Marieke

11 September 2014 | Spanje, Barcelona

Buenos días,


De twee daagjes in Nederland waren fantastisch! Het voelde goed even iedereen weer te zien en te knuffelen. Toen ik in de avond thuis kwam bij vriendlief was het hele huis verlicht met kaarsjes en lagen en rozenblaadjes. Via een pad van kaarsjes werd ik geleid naar de badkamer waar een bad (wat ik toch wel heel erg mis, zucht, maar ik moet niet zeuren want ik heb de zee ongeveer naast de deur) op me stond te wachten met chocolate luxe Baileys en côte dor chocolade, mmm. De volgende ochtend werden we verrast door een champagne ontbijt geregeld door mijn moeder en het was heerlijk! In de middag ben ik gezellig bij de kapster geweest die de schade van 5 weken zon, zee en chloorwater heeft hersteld en mijn haartjes mooi heeft gekruld voor het etentje die avond. Erna ben ik nog even gaan buurten bij mijn vriendin op de boerderij. Daar hebben we gezellig gekletst onder het genot van zelfgemaakte macaroni salade, het kon niet Hollandser! In de avond zijn we lekker gaan uiteten met mijn ouders en schoonfamilie.
De volgende middag ben ik nog met vriendlief naar mijn opa en oma geweest. Oma had toevallig heerlijke oma soep gemaakt en daar hebben we lekker van gesmuld. Helaas was het erna weer tijd om te vertrekken naar Brussel. Het bezoekje heeft me nieuwe energie gegeven om weer fris verder te kunnen gaan!

Nu zijn mijn roomie en ik maarliefst 1 hele week alleen geweest voordat er weer een nieuwe bezoeker kwam namelijk een vriendin van mijn roomie. Het blijft leuk andere mensen over de vloer te hebben, zorgt voor wat afwisseling! Tijdens haar verblijf hebben mijn roomie en zij in mijn tweepersoons bed geslapen en ik in mijn roomie's bed wat helaas een eenpersoons bed is. Ik heb al weet ik niet hoe lang meer in zo'n smal bed geslapen dus die 4 nachten ben ik regelmatig bijna uit bed gevallen en met mijn benen, hoofd en armen tegen de muur geknald en lag ik constant op mijn bril en telefoon.
Waar we geen bezoek meer van gehad hebben zijn de "kevers", jeej! We zien ze wel op straat en af en toe een lijk op de trap maar daar blijft het gelukkig bij en daar kunnen we mee leven. Hoe de dode beesten op de trap van de gang belanden hebben we geen idee van. Of ze lopen langs onze deur en vallen spontaan om van de wekelijkse dosis spray die we spuiten of we hebben een zeer onattente bovenbuur die ze naar beneden gooit. Zelf houden we het op het eerste scenario anders zou al onze inspanning voor niets zijn!

Vandaag heb ik weer een dagje vrij aangezien 11 september een nationale feestdag is. 11 september een feestdag? Ja sinds 1714 Is het in Catalonië een nationale feestdag omdat, een beetje vreemd, een grote nederlaag ondergingen in de Spaanse Successieoorlog toen het laatste kasteel zich moest overgeven na de val van Barcelona. De Catalanen gebruiken deze dag niet echt om te feesten maar om te protesteren. Op deze dag protesteren ze tegen de Spaanse regering omdat ze geen afhankelijk land mogen zijn. Deze protesten lopen meestal wel vredig, afgelopen jaar hebben bijvoorbeeld 3 miljoen (!!) Catalanen vanaf de grens van Frankrijk tot aan Valencia een menselijke keten gemaakt om hun eenheid te tonen. Dit jaar hebben ze een nieuw plan en gaan ze via de twee grootste wegen in Barcelona de Gran Via (daar werk ik) en de Diagonal een V creëeren met weet ik hoe veel mensen. De V staat voor vote, ze willen stemrecht krijgen om te kunnen stemmen dat ze een eigen land mogen zijn. Dat gaat de Spaanse regering natuurlijk nooit toestaan maar het gebaar blijft mooi. Je kan veel over de Catalanen zeggen maar het is een trots en heel hecht volk!

Helaas zijn de bouwvakkers en straatwerkers nog volop bezig en zo te zien gaat dat ook nog even duren... Ze werken natuurlijk op een Spaans tempo en tussen 2 en 4 moet er toch echt een siësta tussen de cementzakken en het gereedschap gehouden worden. Ik begin langzaam te geloven dat wij het appartementen complex nooit af zullen zien! Ook hebben we nog steeds geen wifi in het appartement. Blijkbaar is het niet normaal zoals bij ons en een contract afsluiten voor een paar maanden is al helemaal niet mogelijk. Vorige week ben ik naar onze boven buurvrouw gegaan om te vragen de wifi te delen met ons maar ze zei dat op het moment haar Wifi ook niet werkt maar ze zou ons laten weten als ze nieuwe had. Nou ik ben benieuwd...

Nog twee weekjes en dan komen mijn ouders mij een bezoekje brengen, super leuk! Zo kunnen ze zien waar ik, tegen die tijd al twee maanden, woon en kunnen ze even genieten van hun kleine vakantie. Weer twee weken later komt vriendlief langs waar ik me ook zeer op verheug! Als vriendlief naar huis is zit ik al op de helft van mijn stage, tijd vliegt, gelukkig!

Ik ga nu lekker naar het strand, ver van de protesten (hoop ik) en genieten van mijn vrije dagje en de zon. Het wordt echt wel wennen thuis als ik eenmaal terug ben want ik ben niets anders gewend dan warmte en zon, gemeen he? Ik ben nu 7 weken hier en het heeft maar 4 keer geregend, een uurtje of nog minder!


Adios x

  • 14 September 2014 - 16:46

    Mapa:

    Hallo meid,
    Was ook wel leuk om je even life te zien. We hebben wel veel contact maar om je te zien, al was het maar even, want je kwam tenslotte voor je vriend, en even te knuffelen. We hebben inderdaad lekker gegeten en gekletst. Ik hoefde zelfs niet voor je te wassen, echt waar. Alleen dc moest iets voor je repareren. Het is alleen een pokke eind rijden naar het vliegveld en weer terug. Maar het geeft wel een goed gevoel dat je nu minder moeite had om te gaan, je was de hoek om voordat we het echt in de gaten hadden. Ging ineens erg snel, dus hebben wij maar een lekker groot stuk chocolade gekocht om de terugreis te overlappen!:)
    Afgelopen twee weken zijn ook weer om gevlogen met werken, feestjes, uitstapjes etc. Nog maar dik 2 weken en ik moet er aan geloven. Ik verheug me erg om te zien hoe jij woont en werkt in barcelona, dat is voor mij dan ook een stok achter de deur. Morgen ga ik wel even langs de huisarts voor een grote vliegpil.
    Voor oma en opa was het skypen een hoogte punt deze week. Ze kunnen het nog steeds niet geloven hoe zoiets mogelijk is.
    Wat ikzelf erg jammer vind is dat er zo weinig reacties geplaatst worden. Omdat ik op het einde hiervan een boekwerk van wil maken. Je krijgt wel veel reacties via facebook en familieapp maar helaas kan ik die niet verzamelen. Dus ik roep hierbij iedereen op: plaats eens een reactie hoe klein dan ook.
    Groetjes en dikke kus en knuffel MaPa

  • 17 September 2014 - 23:32

    Sandra Nauts:

    He Marieke,

    Hou nog even vol en geniet, ondanks het gemis van familie en vrienden.
    Deze ervaring neemt niemand je meer af.

    Groetjes Sandra. P.s niet te bruin worden

  • 22 September 2014 - 14:10

    Mian:

    He Marieke,

    Wat gaat de tijd snel, je zit nu al 2 maanden in Barcelona. De tijd vlieg om meid voor dat je het weet zit je onder de kerstboom en zit je lekker veel cadeautjes uit te pakken. Dus geniet maar nog van deze paar maanden. Bij ons gaat alles zijn gangetje soms veel te druk kom je nergens aan toe, dus ik verheug me om een paar dagen met Maike naar Barcelona te komen, gaan deze week boeken. Daizy komt ook even binnenlopen met een groot droog blad en maak het in de keuken even klein dus weer werk aan de winkel. is me een trees heeft me net 2 crackers van de tafel gepikt heeft ze nog nooit gedaan. Dus die houd me wel op trap. Maike komt ook zo thuis is met een groep naar wedstrijden in Haaksbergen geweest en natuurlijk hebben ze het feestbeest uitgehangen als ik de filmpjes zie.
    Zo ga weer eens wat doen wens je veel plezier met mama en papa deze week. En hoor wel hoe het is geweest. Groetjes van Mian en natuurlijk ook van Cornel, Maike, Daizy, Lucky en Dino

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 09 Juli 2014
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 16279

Voorgaande reizen:

27 Juli 2014 - 21 December 2014

Stage in Barcelona

Landen bezocht: