Barcelona details - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marieke Snippe - WaarBenJij.nu Barcelona details - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marieke Snippe - WaarBenJij.nu

Barcelona details

Blijf op de hoogte en volg Marieke

11 Oktober 2014 | Spanje, Barcelona

Hola todo!


Nu ik lekker op het strand lig te genieten van mijn weekend na 5 dagen vakantie met vriendlief is mij vanalles ingevallen wat ik ben vergeten te vertellen.

Zo ben ik bijvoorbeeld vergeten te vertellen dat vriendlief ook de cucarachas van dichtbij heeft mogen aanschouwen, dood en levend. De eerste keer lag er ene dood in de straat, zo kon hij het mormel van dichtbij bekijken en mij gelijk geven dat het verschrikkelijke vieze beesten zijn. De tweede aanvaring was een traumatische ervaring voor mij. We liepen terug naar mijn appartement toen ik iets op straat zag zitten maar ik schakelde niet echt dus ik liep er gewoon omheen toen dat iets opeens begon te rennen... Ik denk je kunt dit, niet kijken, doorlopen! Op dat moment zegt Bas: schat hij rent je achterna. Ik dacht dat het een grapje was maar toen ik omkeek rende er toch echt een kakkerlak achter mij aan! Ik ging natuurlijk meteen schreeuwen en paniek zaaien waarop Bas meteen zei dat ik daarmee moest stoppen omdat mensen begonnen te denken dat hij mij iets wilde aandoen. Achteraf kon ik er wel om lachen maar ik heb toch weer het appartement gesprayed, gewoon voor de zekerheid.

Ook ben ik vergeten te vertellen dat mijn roomie is beroofd toen ze door de straten van Born liep. Ze was op weg naar vrienden toen er van achter iemand kwam aan rennen en haar tas uit haar handen rukte voordat ze er erg in had met sleutels, geld, pinpas en telefoon erin. Barcelona staat helaas bekent om zijn zakkenrollers en inbrekers. Ramen en deuren moeten gewoon 's nachts of als je niet thuis bent dicht zijn want ze klimmen gewoon naar binnen, maakt niet uit hoe hoog je zit. Als je door Barcelona loopt en goed oplet zie je ook dat iedere deur en ieder raam op de begane grond tralies ervoor heeft. Voor dieven is het hier een paradijs en ze worden ook opgeleid in deze stad. Dieven in "opleiding" komen vanuit heel Europa om hier te oefenen aangezien diefstal niet strafbaar is onder de €300, de politie zegt dan gewoon weg "foei, niet meer doen he". Dus iedere dief wordt hier opgeleid en erna slaan ze hun slag in landen zoals Nederland. Ze zeggen dat iedereen die in Barcelona woont wel eens beroofd wordt maar ik hoop het toch niet te hoeven mee maken!
Wat ik wel moet zeggen is dat er heel veel agenten door de stad lopen en dan zie je de undercover agenten nog niet eens. Laatst liepen mijn roomie en ik door de stad toen er een fietser langs kwam en een man opeens opsprong en hem zo van zijn fiets trok, dat was dus ook een undercover agent. Waar wij wonen in Barceloneta is gelukkig ook veel politie en letten de buurtbewoners ook goed op wat er in de straat gebeurd dus ik voel me safe!

Zo nu dit er allemaal uit is kan ik weer lekker relaxen en tannen voor de "winter".


xxx

  • 13 Oktober 2014 - 19:29

    MAPA:

    Vanaf het begin dat bekend werd dat je 5 maanden stage in het buitenland moest gaan lopen voor je studie, wist ik dat ik na zeven jaar weer het vliegtuig in moest. Gelukkig heb je niet gekozen om naar Canada of Australië te gaan maar naar Barcelona, dus dat moest wel te doen zijn.
    Zo gezegd zo gedaan. Op donderdag 25 september was het dan zover. Best wel kalm (ik moet wel bekennen dat ik kalmeringstabletten had ingenomen) met mijn ontzettende vliegangst, stapte ik in het vliegtuig op weg naar jou. Vanaf Zaventem (België) naar Barcelona hebben we 1,5 uur gevlogen. Ik was ontzettend blij met onze zitplaatsen voorin en heb dan ook weinig van buiten gezien. Enige wat ik altijd zie is de omgeving als we landen. Vervolgens zijn wij met een zwart/gele taxi naar Barceloneta gereden waar we een paar straten van Marieke vandaan een appartement voor 5 dagen gehuurd hadden.
    We waren te vroeg om ons appartement in te kunnen dus zijn wij eerst de buurt gaan verkennen en naar het strand gelopen, welk nog geen 50 meter van ons appartement vandaan lag en om natuurlijk een bakje koffie te scoren. Na het contract te hebben getekend en onze koffers te hebben uitgepakt, zagen we haar aan komen lopen vanaf ons balkonnetje.
    Ontzettend blij haar weer te zien. Lekker knuffelen en kletsen, waarna wij vervolgens naar haar appartement zijn gaan kijken, welke ze deelt met Jennifer.
    Hier hebben wij wat fris gedronken en off we go: Barceloneta verkennen. Wij zijn langs het strand gelopen van Port Vell tot Port Olympic en zagen nu met eigen ogen waar ze ging zonnen en cocktails dronk. Dus dit laatste moesten wij natuurlijk ook uit proberen,dus we zijn lekker onderuit gaan zitten in een van de vele bars c.q. restaurantjes langs de boulevard, bedoel hun stamkroeg Chicken.
    Daarna zijn we Jennifer van haar werk gaan halen en Tapaz gaan eten in hun favoriete restaurant in Born.
    De volgende morgen, vrijdag 26 september, lekker en gezellig ontbijten met z’n vieren (hetgeen we overigens elke morgen hebben gedaan tijdens ons verblijf) in ons appartement, waarna Jennifer ging werken en wij op ontdekking.
    Nou dat hebben we geweten. Je hebt ons inderdaad Barcelona laten zien. Blij dat we toch iets van conditie hebben. Via de Rambla zijn we naar je stageplaats gelopen. Helaas was het kantoor dicht omdat ze alle allemaal naar het Oktoberfest in München waren en vanaf straat zie de achtste verdieping net niet.
    ’s Avonds met de metro naar Font Magica. De straat ernaartoe is al mooi om te zien, allemaal fonteinen. Ook ben jij en dc boven op stierenvecht stadion geweest waar jullie een mooi uitzicht over Barcelona hadden.
    Daarna weer met de metro terug naar Barceloneta. Dc had het hier echt te kwaad vooral omdat het ontzettend warm was en hij veel trappen op en neer moest lopen.
    “s avonds weer lekker eten en drinken met z’n vieren. Moet wel zeggen dat het eigenlijk vanzelf gaat die afwijkende etenstijden. Meestal lag ik al met een half oog dicht en mijn pyjama aan op de bank om naar bed te gaan als jij appte dat je pas ging eten.
    Zaterdag 27 september hebben wij heel toeristisch gedaan en de groene bus genomen om de wat verder gelegen bezienswaardigheden van Barcelona te zien. En inderdaad hebben we ze gezien, van ’s morgens tot ’s avonds laat zijn we onderweg geweest, vergezeld van prachtig weer dus het dak van de bus kon eraf. Omdat jij precies wist wat we wilden bezoeken en hoe we er kwamen scheelde dat enorm in tijd en hebben wij ontzettend veel gezien o.a. Sagrada Familia (welke in 2030 af zou zijn. Daarom hebben wij daar voor het gebouw gelijk ook maar afgesproken dat we dan met z’n drieën weer gaan kijken); Park Güell, Tibidabo (erg hoog) en Montiuïc.
    ’s Avonds weer lekker eten met z’n vieren in Born, waarna we uitgeput en met dikke voeten neerploften op ons bed. Waar wij jou vroeger mee moesten leuren om iets te gaan bekijken moesten wij nu rennen om jou bij te houden. Wie had dit ooit gedacht.
    De volgende morgen, zondag 28 september, besloten we na het ontbijt naar het aquarium te gaan en te shoppen. Het was niet zo’n mooi weer en ze voorspelden veel regen. Omdat de mensen 5 rijen dik stonden om het aquarium binnen te komen zijn we maar meteen gaan shoppen. Toen begon het me toch te regenen, zoals het in Barcelona regent, recht naar beneden. We hebben geschuild maar het bleef maar regenen. Uiteindelijk besloten we er maar doorheen te lopen richting ons appartement. Zeiknat tot op onze onderbroek (string) kwamen we aan. Na een lekkere douche en droge kleren besloten we maar binnen te blijven hangen in ons appartement. Lekker lezen en ff niets doen. “s avonds (Jennifer had zich inmiddels ook bij ons gevoegd), hebben we lekker hamburger c.q. sandwich gegeten en twee flessen sangria (p.s. niet een) meester gemaakt . We hebben gekletst en oude herinneringen opgehaald waarna we moe en voldaan ieder in ons nest gekropen zijn.
    En zoals dat gaat in Barcelona scheen de volgende dag (maandag 29 september) de zon weer. Na te hebben ontbeten zijn we naar het aquarium gegaan en daarna naar de rambla. Niet de hoofdweg maar de zijstraatjes waar we in prachtige steegjes gelopen hebben en bijzondere winkels gezien hebben.
    ’s Avonds weer lekker gaan eten in Born en daarna nog een lekker een of twee cocktail(s) gaan drinken om onze laatste avond samen af te sluiten.
    ’s Morgens (dinsdag 30 september) weer samen ontbeten, de laatste keer, want jij moest weer werken (nu was Jennifer vrij want vandaag kwam haar vader aan) en wij, wij moesten ook weer naar huis.
    Afscheid nemen viel me dit keer zwaar. Om meerdere redenen maar ook door het feit dat wij je nu moesten achterlaten en omdat ik weer dat vliegtuig weer in moest .
    Hoe het ook zij het heeft ons ontzettend goed gedaan om te zien hoe jij het redt in Barcelona. Deze drukke stad, met heel veel onvriendelijke mensen en tegenstrijdigheden. Waar iedereen je probeert naar binnen te lokken om iets te komen eten, maar waar ook boven het restaurant een groot spandoek hangt met de tekst: Tourist pis off. Of zoiets.
    Helaas hebben wij gedurende ons verblijf geen kennis mogen maken met het Spaanse fenomeen: de cucaracha. We zijn er geen enkele tegengekomen. Wel de bouwvakkers, de protesten en de mooi versierde straten.
    Het was en blijft voor ons een bijzondere ervaring om dit alles samen met jouw te mogen beleven, te zien en te voelen. Nu hebben we er ook een beeld bij als je weer eens een column schrijft.
    Je bent nu op (c.q. over) de helft. De eerste helft heb je met een dikke voldoende afgesloten en nu ga je je verder bezighouden met planning, marketing en marktonderzoek. Dus ik denk dat de tweede helft ook vlug om gaat. Bovendien krijgen jullie nog bezoek van Jennifers moeder, zus en broer, Hopelijk Jill, Mian en Maike
    Enne wij tellen nietde weken maar de dagen af, het zijn er nog maar 68.
    Dan is het 21 december en ja 5 x 5 is 25 kuub water! Haha.
    We wensen je nog een geweldige en leerzame tijd in Barcelona.
    MAPA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 09 Juli 2014
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 16291

Voorgaande reizen:

27 Juli 2014 - 21 December 2014

Stage in Barcelona

Landen bezocht: