Nog maar 5 maandagen - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marieke Snippe - WaarBenJij.nu Nog maar 5 maandagen - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marieke Snippe - WaarBenJij.nu

Nog maar 5 maandagen

Blijf op de hoogte en volg Marieke

16 November 2014 | Spanje, Barcelona

Buenos noches todo,


Zojuist heb ik weer afscheid genomen van mijn tante en nichtje na een gezellige paar daagjes die natuurlijk weer omgevlogen zijn! We zijn lekker gaan uiteten in verschillende restaurants door de hele stad en gaan shoppen door de straten van el Born en Gotic. Verder heb ik ze een toertje door Barcelona gegeven en zijn we natuurlijk op Tibidabo geweest. Het was fijn ze deze vier daagjes te zien en ik heb nu nog meer zin in kerst gekregen want dan zie ik de hele familie weer!
Helaas zijn er in de afgelopen weken ook veel stagiaires naar huis gegaan omdat zij maar een stage hadden van 3 maanden. Met 2 van hun, Deense, kon ik het heel goed goed vinden, waarschijnlijk omdat ze ongeveer hetzelfde zijn als Nederlanders, dus ik vind het wel jammer dat hun nu weg zijn! We zijn vaker wat samen gaan eten, naar Holi Festival geweest en naar Montserrat en het was altijd gezellig met hun. Vorige week zijn we nog naar een fashion night geweest in Shoko met gratis sushi en cava en het was een top avondje! De laatste 5 weekjes werk ik nog samen met een Nederlandse, Amerikaanse en Franse stagiaire en dat zijn ook super leuke meiden. Op stage ben ik nu vooral bezig met mijn stage verslag, updaten van websites en de planning van volgend jaar. Ik heb ondertussen al veel verschillende taken gedaan en dat is wel fijn want zo weet ik wat mij interesseert en wat vooral niet!
Verder begint het nu ook "koud" te worden, 18 graden, dus ik zal nu echt moeten gaan wennen aan het idee dat er kleren om mijn onderarmen/ benen zitten en sokken om mijn voeten.. Zucht! Als ik het mij goed kan herinneren heb ik de eerste keer mijn jas aangetrokken 's avonds op 5 november haha. De oven heeft nu ook twee functies: koken en verwarmen. Het appartement heeft geen verwarming dus nu zetten we gewoon de oven aan als we het koud hebben en het werkt nog goed ook! Ook is mijn relatie met de metro veranderd, in de zomer was hij mijn grootste vijand en nu is hij mijn beste vriend geworden! In de zomer ging ik er kapot van de hitte en kwam ik iedere dag met een knalrood hoofd aan op het werk. Erna heb ik besloten dat het beter was hem te mijden en ben ik naar en van het werk gaan lopen. Het spaarde mij geld, bloed, zweet en tranen maar ik was daardoor ook lekker sportief 2x per dag 35 minuten het lopen! Nu het zo fris is in de avond neem ik meestal de metro terug naar huis omdat het er lekker warm is en loop ik alleen 's ochtends want dan is alles berg op en krijg ik het vanzelf warm. Het was deze week ook een jaar geleden dat mijn roomie en ik naar London waren geweest met school, dáár was het pas koud rond deze tijd!

Ook heb ik gedaan wat ik minimaal 3 weken ervoor al had moeten doen.. Naar de kapper gaan! Na veel ontkenning en uitgroei ben ik toch echt moeten gaan want het zag er gewoon niet meer uit, uitgroei van 9 weken en de schade van 3,5 maand zee en chloor water. Nou het begon er al mee dat ze niet precies wisten waar ik mijn high lights wilde, ik verf mijn haren niet blond ik laat alleen altijd high lights zetten. Okay, na 3 keer uitleggen begreep ze het en ging ze de high lights zetten en dat ging allemaal goed... Totdat ik in de spoelbak lag. Ja mevrouw we hebben nu uw high lighs gebleekt, welke kleur wilt u ze nu? Ik zeg: GEBLEEKT?! Ik wilde niet gebleekt geworden of geverfd! Ja maar mevrouw dat gaat zo, wilt u warm koud of naturel blond? Ik zeg: de kleur van mijn haar aub! Het zweet brak mij al helemaal uit, ik dacht dat mijn haren verknalt waren. Maaaar nadat de verf was ingetrokken en uitgespoeld, mijn haar geknipt en geföhnd was zag het er helemaal top uit en viel er 100 kilo/ euro(!) van mijn schouders. Gelukkig heb ik voor de kerst nog een plekje kunnen regelen bij mijn trouwe kapster thuis die mijn haartjes weer mooi maakt voor kerst!

Naast de kerstverlichting, die al overal hangt maar nog niet aangemaakt wordt, op straat zijn er ook andere dingen te zien zoals... Ratten! Nu moet ik eerlijk zijn dat ik dat een stuk minder erg vind dan kakkerlakken. Men zegt: "Waar ratten/ muizen zijn, zijn geen kakkerlakken" dus ik zie het maar als iets positiefs! We hebben sinds onze laatste aanvaring in augustus geen ongenodigde gasten meer gehad in ons appartement en daar ben ik héél blij mee! Verder zijn ze nu bezig met een film op te nemen in de stad en de camera en film crew zijn echt overal te zien. Toen ik mijn vriendin laatst bij het busstation ging halen moest ik ook een tijdje wachten op een hoek totdat de scène voorbij was en ik weer verder kon lopen. Ook hebben de acteurs door de stad gescheurd met hun dikke auto's, allemaal voor de film natuurlijk!
Waar ik mij niet meer mee bezighoud tijdens mijn wandelingen van en naar het werk is het voorkomen van foto"bombing". Eerst deed ik nog mijn best door om te lopen zodat de toerist het perfecte plaatje kon schieten van de kathedraal of de Rambla. Nu loop ik gewoon lekker door en ik wil niet weten op hoeveel achtergronden ik al te zien ben haha!

Laatst kwam de makelaar langs om foto's te maken van het appartement en toen wilden we eerst alle tape verwijderen voordat ie binnen kwam en we knepen hem toen toch wel een beetje. Wat zit er achter die tape? Plakt er iets aan vast? Komt een hele familie naar buiten? Dus hebben we uiteindelijk besloten het maar te laten zitten en het is hem niet eens opgevallen.

Afgelopen week kwam ik een avondje thuis en stonden er allemaal spullen op tafel die je normaal alleen krijgt in de Nederlandse winkels en bleek dat mijn roomie naar "Super Lekker" was geweest, een Nederlandse winkel in Barcelona. Ze had vanalles gekocht zoals Chocomel, smeerkaas, chicken tonight, borrelnootjes, Jillz en bitterballen! Het was fijn om al deze producten weer eens te proeven na zo'n lange tijd zonder, we missen de Nederlandse winkels toch wel...

Deze laatste dikke maand gaat druk worden want over 2 weken komt een klasgenootje van ons langs en de week daarna komen mijn ouders mij weer een bezoekje brengen! Ik had al zo'n idee dat ze Barcelona a la xmas graag wilden zien. Het weekend dat ze hier zijn gaan we natuurljk gezellig door de stad lopen, de marktjes bekijken en vooral kerstshoppen!


Que te duermas bien xxx

  • 21 November 2014 - 14:21

    Mapa:

    Hallo meid,
    vandaag is het precies nog een maand en de count down kan beginnen. Weet nog dat je vroeg wat ik met alle vrije tijd ging doen als je weg was en ik toen zei: met Yf naar Aken. Nou morgen is het dan zover. Ik heb eindelijk tijd om te gaan. Niet normaal hoe de afgelopen maanden zijn omgevlogen. Ben zelfs nog niet met 't Nita naar een tuincentrum geweest. Marianne en Maike hebben inderdaad leuke dagen in Barceloneta met je gehad. Mian was goed moe, haha. NOG 2 weekjes en dan komen we ook een paar daagjes de kerstsfeer in Barceloneta snuiven. En om al wat spulletjes mee te nemen. Zou zeggen geniet er maar nog lekker van die laatste weken.
    dikke kus mapa

  • 05 December 2014 - 22:33

    Oefa:

    MJA, maak er 'n gezellig Sinterklaas-weekend van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 09 Juli 2014
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 16277

Voorgaande reizen:

27 Juli 2014 - 21 December 2014

Stage in Barcelona

Landen bezocht: