Another public holiday in Barcelona! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marieke Snippe - WaarBenJij.nu Another public holiday in Barcelona! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marieke Snippe - WaarBenJij.nu

Another public holiday in Barcelona!

Blijf op de hoogte en volg Marieke

23 September 2014 | Spanje, Barcelona

Buenos noches todo,


Het is echt waar! Ik ben al bijna halverwege mijn stage, nog 2,5 week! Ik had wel verwacht dat de tijd snel zou gaan maar niet zo snel...
Maar aan de andere kant begrijp ik het ook wel. Op het moment is het super druk op stage ivm Oktoberfest. Boekingen moeten worden gedaan, transport en accommodatie moet geregeld worden, ondertussen ook talloze emails van klanten beantwoorden en ga zo maar door en voordat ik het weet is het 18.00 en kan ik naar huis. De 3 Oktoberfest weken moet ik ook in het weekend alles bijhouden. Niet echt een drama want er is wifi op het strand, ja echt! Verder hebben mijn roomie en ik wel om de twee weken bezoek en die twee weken die we alleen zijn is er wel wat weer te doen in de stad.

Zo ben ik met een paar stagiaires naar het Holi Festival geweest. Volgens mij is dat overgewaaid naar Europa vanuit India. Het was er super gezellig en er hing een top sfeer. Ook zijn we naar een feestje geweest in het W hotel. Heel chique hotel met veel te dure cocktails maar het was een leuke avond!

Verder hebben we een total black out mogen meemaken. Ondertussen zijn we wel gewend dat de stroom regelmatig uitvalt in het appartementencomplex maar niet in de hele straat. Mijn roomie en ik waren net klaar met afwassen toen de stroom uitviel. Zij wilde al geïrriteerd naar beneden lopen om de hoofdschakelaar weer om te zetten toen we ons realiseerden dat het pik zwart was. We gingen het balkon op en je zag geen hand voor ogen als je de straat inkeek, wat niet zo fijn is in een stad die bekent staat om inbraken. Natuurlijk waren allebei onze telefoons bijna leeg dus die konden we niet lang als zaklamp gebruiken en hadden we maar een kaars die bijna op was. Snel zijn we naar een winkeltje gerend waar we 4 kaarsen gehaald hebben en toen snel weer terug naar huis want de mensen zeiden dat je thuis moet blijven en alles moet afsluiten. Gelukkig werkte de stroom weer na 3 kwartier en realiseer je toch wel hoe afhankelijk je bent van stroom!

Wat we ons ook realiseerden was hoe erg we de blender (voor de lekkere smoothies) en stofzuiger missen! Nooit gedacht dat ik de stofzuiger zou missen maar het is toch echt zo. Niemand heeft er hier namelijk een, alleen een bezem. We zijn twee dames met lange haren die boven een bouwval wonen dus met een bezem kom je niet echt ver!

Ondertussen is het nu eind september en dat brengt wat nadelen met zich mee. De was droogt helaas niet meer binnen een paar uur. Het is nu super benauwd in plaats van lekker warm. Hier staat september bekent om de broeierige dagen en in de avond flinke onweersbuien. De eerst heftige onweersbui hebben we al overleefd. Eerst heb ik een half uurtje gebeld met vriendlief ter afleiding en troost, tijdens zo'n onweersbui mis ik toch wel zijn armen om mij heen. Heel cliché maar waar! Erna hebben we die nacht nog chocomelk gedronken en zijn we maar samen gaan slapen in mijn bed. Stelletje heldinnen zijn we toch! Tegen 4 in de nacht was het pas voorbij en ik moest helaas weer om half 9 opstaan maarja de nacht erna heb ik als een roosje geslapen!

Aangezien het langzaam koeler wordt 's avonds in september kan ik eindelijk eens onder de deken slapen, ja echt, dat heb ik bijna twee maanden niet kunnen doen!

Natuurlijk is er ook weer een locale feestdag in Barcelona, ofja feestdagen wat betekent dat ik morgen weer een dagje vrij heb. Dia le merce heet het deze keer en duurt van 19 tm 24 september en de laatste dag heeft weer iedereen vrij. Er is vanalles te doen in de stad en in de avond is er een super mooie licht show op het pleintje bij het gemeentehuis. En wat ga ik morgen doen met mijn vrije dag? Ik ga eens lekker een dagje op en neer naar Mallorca met mijn roomie! Haar moeder legt daar aan met het cruiseschip dus wij vonden het een leuk idee om haar dan te treffen voor een gezellig middagje. Zoals je vanuit ons een dagje naar Amsterdam op en neer gaat gaan wij lekker naar Mallorca en het is nog even duur misschien nog wel goedkoper ook! Diezelfde avond vliegen we weer naar "huis" en de volgende dag landen mijn ouders in Barcelona en blijven ze voor 5 daagjes, jeej! Ik heb echt super veel zin in de komende dagen maar ondertussen moet ik wel via mijn telefoon de boekingen bijhouden en alle klanten te woord staan via mail. Als de Oktoberfest stress voorbij is komt vriendlief me een paar daagjes opzoeken en kunnen we heerlijk een paar daagjes relaxen, uiteten, shoppen en door de stad dwalen met z'n tweetjes!

Ik ga nog een aflevering van Sex and the City kijken en dan mijn oogjes sluiten voor een paar uur want om half 6 gaat de wekker en moet er een trein (wat waarschijnlijk een taxi wordt) gehaald worden richting vliegveld.


Que te duermas bien! xxx

  • 27 September 2014 - 09:05

    Yf:

    Marieke,
    Let goed op die oudjes. Ik hoop dat je moeder de vliegreis heeft overleefd en dat jullie 't gezellig hebben!

  • 05 Oktober 2014 - 15:00

    Yvonne:

    Hey sjatje. wat n mooi reisverslag, je maakt er wel van alles mee he. Geweldig toch.
    Hoe is t verder met je? Hier weer in de rotzooi, de keuken. ach ja, wordt wel weer mooi. Hoop ik.
    De schouder wilt ook niet echt mee werken. Ben benieuwd a.s. donderdag. Botscan.
    Nog 1 nachtje en dan is je liefje weer bij je. Heerlijk he!!!!!!. Nou lieve meid, blijf nog even goed je best doen.
    Ik weet dat je t kunt. Nog even volhouden. Missen je wel, maar dat wist je al. Geniet lekker die 5 dgn met Bas. hvj.
    Dikke knuffel en xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 09 Juli 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 16320

Voorgaande reizen:

27 Juli 2014 - 21 December 2014

Stage in Barcelona

Landen bezocht: