November rain - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marieke Snippe - WaarBenJij.nu November rain - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marieke Snippe - WaarBenJij.nu

November rain

Blijf op de hoogte en volg Marieke

04 November 2014 | Spanje, Barcelona

Buenos días todo!


Het is vandaag 4 november en het is brrrr 20 graden. Het leek wel alsof de zon ons niet wilde verlaten maar helaas moet ik zometeen door een mega bui heen, niet top! Nu de dagen korter en frisser worden moeten mijn roomie en ik andere dingen gaan bedenken om ons zelf bezig te houden 's avonds. Terrasjes pikken of op het strand zitten kan helaas niet meer. Op een avond waren we ons een beetje aan het vervelen toen mij inviel dat vriendlief zich een bak ijs had gekocht toen hij mij 27 juli hier had "gedropt" en dat deze nog steeds in de vriezer stond. Vol spanning maakten we de doos open en zagen we dat er nog heel veel Nutella en Oreo ijs in zat. De bedoeling was om er een paar hapjes van te nemen maar natuurlijk was de hele bak leeg in 5 minuten.
Gelukkig is er overdag nog steeds genoeg te doen in de stad zoals markten en andere leuke kleine dingetjes. Voor de kathedraal is om de zoveel tijd een antiek markt, wat met chocolade een van mijn zwaktes is! Er lagen honderden ringen met dikke mooie gekleurde stenen die helaas ook honderden euro's kostten! De afgelopen weken ben ik ook nog een aantal keer naar het postkantoor moeten gaan en dat is verbazingwekkend goed gegaan. De andere medewerkers waren vriendelijk tegen mij dus misschien kwam die eenmalige aanvaring doordat mevrouw en ik beide onze dag niet hadden.

De afgelopen weken zijn, zoals ik bijna in iedere blog zeg, voorbij gevlogen. We hebben ook weer bezoek gehad, wat ik ook bijna in iedere blog zeg haha, namelijk de familie van mijn roomie en een vriendin van mij.
Tijdens het verblijf van mijn roomie's familie heb ik in haar bed geslapen zodat zij met haar zusje in mijn bed kon slapen. Toen ik mijn spullen naar mijn roomie's kamer bracht zag ik dat er een spin (voor de meeste een spinnetje) boven het bed zat. Moedig wilde ik het zelf weghalen want ja ik woon toch al 3 maanden op mezelf. Ik pak een papiertje, stap dapper op het bed, strek mijn armen en.. ik kom er niet aan! Een van de nadelen, dit keer voordelen, van klein zijn dus heeft mijn roomie hem toch maar gepakt voor mij! Toen de week voorbij was hadden we beide pijn aan onze rug omdat mijn matras hard is en die van haar super zacht.

Ook hebben we Halloween in Barcelona mogen meemaken, ik had geen idee dat het hier ook "leefde". Ik ging verkleed als de Cheshire kat van Alice in wonderland en mijn roomie als duivel. Ik ben niet zo van de enge dingen dus voor mij is de grijns van de Cheshire kat meer dan genoeg! Om mijn gezicht zo te krijgen was ook meer dan genoeg werk kan ik je vertellen maar ik kan wel zeggen dat het aardig gelukt is voor iemand met weinig geduld als het op details aankomt.

De ochtend na Halloween kwam mijn vriendin op bezoek, het was een last minute bezoekje en ik was er super blij mee want nu heeft iedereen gezien waar ik de afgelopen 3,5 maand heb geleefd. De eerste dag hebben we de metro richting mijn werk gepakt, geluncht bij een zaakje waar ik vaker ga eten met collega en erna zijn we via el Born en Gotic terug naar het strand gelopen. Tijdens de wandeling langs het strand hebben een trauma gekregen en een beeld op ons netvlies wat we niet snel zullen vergeten! Ik was net aan het vertellen dat op dit gedeelte strand wel eens vieze oude ventjes helemaal naakt stonden toen we indd zo'n man onder de douche zagen staan. Toen waren we ons het bedenken waarom ie zo raar stond en toen bleek dat de naakte man zijn houten been stond af te spoelen terwijl hij rond hinkte waardoor alles natuurlijk mee hinkte... We zijn er maar heel snel hand in hand langs gelopen! De volgende dag zijn we de beroemde bus tour gaan doen zodat ze de hele stad kon zien met alle leuke interessante dingen. Na 7 uur konden we wel zeggen dat we het achter ons hadden, we hadden het koud en waren melig waardoor foto's niet meer lukte en we alleen als een paar geiten konden giechelen! Die avond zijn we gaan eten samen met mijn roomie in een tapas restaurant waar we iedereen naartoe brengen. Het was een super gezellige avond met heerlijk eten en sangria. De ober bleef ons maar sangria bij schenken en na het eten kregen we ook nog een shotje wat heel stroperig was maar wel lekker en het moest typisch Spaans zijn. Toen we de rekening kregen zagen we dat er veel dingen niet mee waren gerekend wat waarschijnlijk kwam door de geweldige verbaasde blik wat Jill op haar gezicht had als de man in Spaans/ gebrekkig Engels tegen haar het praten was en ze er natuurlijk niets van begreep en maar lachte! De laatste dag hebben we de hele dag geshopt op Passeig de Gracia en nog 2 verschillende winkelcentrums want je kan niet in Barcelona zijn geweest zonder te hebben geshopt! Vannacht heb ik weer om 3 uur afscheid van haar kunnen nemen want ze moest heel vroeg de bus hebben. Het was super gezellig en het deed me weer goed om tijd door te brengen met iemand van thuis!

De komende periode zal de stad transformeren naar een sprookjes stad met alle kerst versieringen en markten. Boven aan de rambla komt een hele grote kerstboom te staan en op Plaza Catalunya komt een ijsbaan en laat dit nu allemaal op mijn weg van stage naar huis liggen!

Ik ga mijn regenlaarsjes aantrekken en me richting de metro begeven. Vandaag is er "international lunch" op kantoor en iedereen neemt eten mee vanuit zijn eigen land. Gelukkig had mijn vriendin 2 zakken pepernoten voor mij meegenomen dus dat is ideaal!


Hasta luego xoxo

  • 12 November 2014 - 16:21

    MAPA:

    Het is echt waar maar nog 38 dagen en dan zit je stage er al op.:(
    Het gaat opeens nog vlugger dan het al ging en wij hopen maar dat we op tijd klaar zijn met jouw kamer want die krijgt een metamorfose. Al weken zitten we in de rotzooi en schuiven de dozen van de ene naar de andere kamer. Wij dachten namelijk dat als Marieke op stage is, wij een kamer vrij zouden hebben en dan kunnen we makkelijker van rechts naar links met alles schuiven om zo de hele bovenverdieping aan te pakken, want die schreeuwde om een likje verf etc. Mooi niet dus. Op dit moment zijn alle kamers voorzien van een enorme bende en onze lichamen voorzien van de nodige blauwe plekken.
    Daarbij komt ook dat we nog enkele dagen naar jou toekomen. We kunnen het toch niet nalaten en zijn dan ook echt benieuwd naar de sprookjesstad: Barcelona in kerstsfeer.
    Maar eerst komt Mian en Maike een kijkje bij je nemen. De mascara en dikke sokken zijn al ingepakt en wat al niet meer. De vooruitzichten van het weer zijn ook bijzonder mooi, dus dat zit wel goed en voor jou betekent dit dat je alweer een weekend hebt gevuld.

    Een dikke knuffel van ons
    MAPA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 09 Juli 2014
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 16309

Voorgaande reizen:

27 Juli 2014 - 21 December 2014

Stage in Barcelona

Landen bezocht: