Time flies... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marieke Snippe - WaarBenJij.nu Time flies... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marieke Snippe - WaarBenJij.nu

Time flies...

Blijf op de hoogte en volg Marieke

08 Augustus 2014 | Spanje, Barcelona

Buenos tardes!


Zo, mijn eerste stage week zit er bijna op (heb nu even pauze dus kan even alles uploaden op mijn laptop) en het is voorbij gevlogen. Ik heb vanalles mogen doen met Marketing, Customer Service en Operations/ Logistics. Het was zeer interessant en ze gaven me al meteen veel verantwoordelijkheid wat ik wel een leuke uitdaging vind! Ik heb me verdiept in boekingen, administratie, klanten service en promoties. Mijn notities zijn 10 pagina's lang en dat alleen van de eerste week. Ik heb zo'n gevoel dat mijn 20 weken zo om zijn!

Afgelopen week zijn we nog naar Font Magica gegaan en het was schitterend om te zien! De straat ernaartoe staat al helemaal vol met fonteinen die je naar het spektakel leiden. Ik zal een filmpje en wat foto's uploaden!

Verder zijn we gaan touren door Barcelona en hebben we heel veel gezien zoals: Tibidado, daar zijn we lekker gaan uiteten met een prachtig uitzicht. Ook zijn we onderweg naar het aquarium langs de haven gelopen en hebben we de yachts bewonderend. Het aquarium was ook overigens ook echt mooi! Verder zijn we boven op het oude stierenvecht stadion geweest waar je een mooi uitzicht over Barcelona hebt en de gelegenheid om er lekker te eten of een cocktailtje te doen.

Iedere avond is er gelukkig wel iets ergens te doen (een leuk eettentje, een barretje of een lounge iets) want als we met zijn tweeën maar wat in het appartement zitten komen de muren op ons af!

Ook hebben we het heerlijke zee klimaat mogen ervaren. Het ene moment lig je te zweten op het strand en het andere moment zit je te zweten van de angst door een gigantische onweersbui.

Helaas hebben we ook kennis gemaakt met een ander typisch Spaans fenomeen: De kakkerlak. Ieuw, grote ieuw! Helaas is er niet veel aan te doen aangezien deze monsters als huisdier beschouwd worden zo normaal is het in Spanje. En zo lang er geen in het appartement zit en het braaf op de gang en het trappenhuis blijft kan ik er nog wel tegen. Zodra er eentje binnen zit ga ik drie verdelg sprays kopen en het appartement uit gassen. Om het toch gezellig te houden noemen we het beestje een kever, want langs een kever lopen is makkelijker dan langs een kakkerlak. Het is ook makkelijker om een kever te vangen onder een glas dan een kakkerlak. Bovendien is het ook beter slapen als je weet dat er een kever op de gang zit in plaats van een kakkerlak dus dit is de laatste keer dat ik kakkerlak, bah, gebruik. Het heet nu KEVER!

Nog een ander nadeel zijn toch wel de boven buren. Volgens mij hebben zij als hobby nachtelijk verhuizen want rond 01.00 uur begint het gestamp en geschuif met meubels!

Verder is de stroom ook al eens uitgevallen toen ik 's avonds alleen was. Toen ben ik maar de straat op gegaan met de vraag: Habla inglés? Natuurlijk sprak niemand een woord Engels maar heb ik het gelukkig toch duidelijk kunnen maken met handen en voeten en heeft een man de stroom weer kunnen aanzetten, Pfieuw!

Voor de rest is het echt een top appartementje, alles nieuw en alles werkt. Ook vind ik het heerlijk dat er altijd leven is in de straat en er dus altijd wat te koekeloeren valt! Iedere dag roept mijn roommate of ik wel een keer "Kom eens! Kom nu kijken!" want dan valt we weer iets besjnautsen. Vrouwen zitten iedere namiddag samen in een groepje op straat te kletsen en elkaars nagels en haren te doen zoals je normaal in films ziet. Dan zie je een verdwaalde toerist of een van de vele stelletjes die besluiten hun ruzie midden op straat uit te vechten. Ik mis mijn tv dus totaal niet, heb alle film genres hier in de straat! Laatst stond een hele groep mensen met zijn allen te dansen wat ook heel leuk was om te zien. Voor 10 uur hoef je trouwens niet de straat op te kijken want dan is er nog geen mens, alles rustig aan. Wie dan wel al altijd buiten zit is de overbuur-oma. Iedere dag zit ze op haar balkon met haar kanarie totdat een van haar dochters haar binnen voor de tv zet waar ze naar een of andere Spaans over gesproken drama serie kijkt die ik tot mijn slaapkamer kan mee volgen. Volgens mij kan ik eenmaal thuis niet meer slapen van alle stilte om me heen want hier is het dus geen seconde stil!


xoxox

P.s. Volgens mij zie ik er al ingeburgerd uit aangezien al meerdere mensen mij de weg hebben gevraagd!

  • 08 Augustus 2014 - 14:19

    Wilma :

    Fijn dat de eerste goed bevallen is!
    Wat een oplossing om het kever probleem te vergeten. Gelukkig doen kevers

  • 08 Augustus 2014 - 14:20

    Wilma:

    Niets...

    Er ging iets mis

  • 08 Augustus 2014 - 15:51

    Cindy:

    Hoi hoi gelukkig bevalt het je daar ben ik blij om ook dat je je stage leuk vindt bij dat bedrijf ik wens je nog veel succes verder o ja en die kevers doen toch niks maar lijkt mij ook niet fijn groetjes uit kerkrade xxxx

  • 08 Augustus 2014 - 16:39

    Petra:

    Gelukkig heb je het naar je zin. Stel je voor je moest nu 5 maanden met tegenzin blijven.
    De tijd gaat idd snel en voor je het weet ben je weer thuis. Dus geniet maar lekker ook van de kevers.;)

  • 09 Augustus 2014 - 12:32

    Yf:

    Hé Snippie, zo te lezen ben je de bedwantsen in Zweden alweer vergeten! Fijn om te lezen dat je je draai al (een beetje) hebt gevonden. Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 09 Juli 2014
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 16306

Voorgaande reizen:

27 Juli 2014 - 21 December 2014

Stage in Barcelona

Landen bezocht: