Return of the Cucaracha - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marieke Snippe - WaarBenJij.nu Return of the Cucaracha - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marieke Snippe - WaarBenJij.nu

Return of the Cucaracha

Blijf op de hoogte en volg Marieke

14 Augustus 2014 | Spanje, Barcelona

Buenos noches!


Helaas hebben we weer bezoek gehad van een cucaracha maar dan ook de cucaracha der cucarachas, eigenlijk was het gewoon een slagschip! Het resultaat was dus dat ik 20 minuten op het balkon heb staan huilen en hyperventileren terwijl mijn roommate 20 minuten moed heeft staan verzamelen om het te vangen maar dat durfde ze uiteindelijk niet meer na een heldhaftige poging. Uiteindelijk ben ik naar de boven buurvrouw gegaan, die ons nachtelijk wakker houdt met al haar lawaai, en gevraagd of ze bang voor "kevers" was. Ze pakt haar sleutel, loopt naar ons appartement, pakt een velletje keukenpapier, pakt de kever met haar hand, duwt het in een zakje en gooit het naar buiten alsof het allemaal niets voorstelde! Mijn roommate en ik hebben als twee dupkes staan kijken en vanaf nu is de boven buurvrouw onze heldin en mag ze zo veel geluid maken als ze wilt. Erna hebben we meteen met de poets spray het hele appartement uitgegast. De dag erna hebben we meteen kakkerlakken spray gekocht en het hele appartement goed ingespoten. Dit doen we nu dagelijks, waarschijnlijk zullen we nu twee jaar korter leven met al die gassen maar iedere keer zo'n beest tegen komen is slechter voor onze gezondheid. Ook ben ik een project begonnen, project "Cucaracha". Het hele appartement is dicht getapet en er is geen kruimel te zien. We kunnen denk ik wel zeggen dat we in het schoonste, meest ontoegankelijke appartement van Barcelona wonen en daar zijn we trots op! Nu is het hopen dat de cucarachas er ook zo over denken en vrolijk verder gaan naar de buren...

Ondertussen zijn we er ook achter dat we de eerste weken veel te veel betaald hebben voor onze boodschappen! We hebben een indeling gemaakt waar we alles goedkoop kunnen kopen en krijgen dus nu ook alles voor een prikje. Ook hebben we al vele miskopen gehad. Zo kwam ik thuis met, dacht ik, twee stukjes witte vis. Het was dus geen witte vis maar twee stukken inktvis! Ik vriendlief ge-appt van hoe moet ik dit bereiden en uiteindelijk was het nog lekker ook! De week erna kwam mijn roommate thuis met, dacht ze ook, bevroren witte vis. Het bleek dus niet bevroren witte vis te zijn maar vis met een dikke laag zout. Wij hebben het toch klaar gemaakt en het was smééérig! De grootste miskoop tot nu toe waren de vuilniszakken. Verspilt geld aangezien je bij iedere aankoop hier van die kleine plastic zakjes krijgt wat precies in onze prullenbak passen! Aangezien we bij verschillende winkeltjes inkopen doen zitten we na een middagje boodschappen met 6 zakjes.

Wat verder opvalt in de straat is dat niemand maar dan ook echt nie-mand kan achteruit inparkeren. Voor de mannen die dit lezen: Nee ook de mannen niet! Het is vermakend om te zien hoe ze de ene naar de andere stoeprand raken of gewoon zelfs een auto maar dat maakt hier niet zo veel uit.

Net zoals in London komen hier de metro's om de zo veel minuten en brengen je binnen 10 minuten overal heen waar je wilt. Het langste dat ik ooit heb moeten wachten is 4 minuten en dat is écht lang. Het grote verschil met London is dat hier niemand rent voor de metro en dat is natuurlijk niet een grote verrassing!

Het is trouwens heerlijk dat ik mijn vrije weekenden op het strand door kan brengen. Lekker dutten en mensen bekijken, kan niet beter toch? Enige minpuntje aan het strand zijn de bier en mojito verkopers die uren hetzelfde over het strand roepen. "Beeeeeer-water-cold! Very-cold-beer!" "Mojito, mojito! Ice-cold-mojito!"

Morgen is een nationale feestdag in Barcelona en dat betekent dat ik lekker een weekendje heb van 3 dagen. Ze melden deze week al vanaf woensdag regen maar er is nog geen druppel gevallen en het zonnetje schijnt vrolijk.

Nu zit ik lekker op het balkon een boekje te lezen en hoop ik dat mijn ogen zometeen dicht vallen en ik zonder kever gedachtes snel in slaap val.


Que te duermas bien xxx

  • 15 Augustus 2014 - 10:19

    Mapa:

    Leuk verhaal Marieke. Je bent er pas drie weken en hebt al veel geleerd. Wat ik vooral goed vind is dat je huis ultra schoon is. Heb foto van je slaapkamer gezien. Jouw bed heeft hier nog nooit zo netjes uitgezien. DUs ik hoop dat je de ingegane weg hier dan ook voortzet. Goedkoop boodschappen doen levert natuurlijk altijd voordeel op. Misschien zijn de gaten in jouw handen langzaam aan het dichtgroeien. Haha. Dus stage heeft vele voordelen voor je en misschien voor ons ook. Zei mijn moeder ook vroeger altijd wacht maar totdat je op jezelf zit. Dus het is wel degelijk erfelijk. Altijd opgeruimde kamers, geen strijk, was, en voordelige boodschappen in huis. Wat moet ik met al die vrije tijd gaan doen! Hoop dat jullie van de kevers verlost zijn. Zal je zeggen als het muizen waren geweest was ik niet meer naar binnen gegaan.
    Jij gaat lekker op het strand liggen nou hier kon het wel herfst zijn, koud en regen. Brrr. Dus ik ga maar weer eens aan mijn wekelijkse weekend verplichtingen beginnen. Lieve groetjes en dikke kus van ons Mapa.

  • 15 Augustus 2014 - 21:34

    Miam:

    He Marieke, wat leuk die verhaaltjes, mama zei dat ik je reisverslagen eens moest lezen wist niet dat je deze had geschreven Maike en Cornel dus wel maar ja ik ben niet zo met computers. Fijn dat het je bevalt Barcelona leek me veel leuker dan Zweden daar heb je tenminste nog lekker de zon en lekker strand en lekker eten en veel entertainment, daar beleef je tenminste nog iets. Zelfs aan de kevers ga je straks nog aan wennen, en pak je de kevers net op als je bovenbuurvrouw. Maar geniet er vooral van.
    Zo ik ga lekker verder met bankhangen . doeiiiiiiiiiiii en groetjes dikke kus Miam

  • 16 Augustus 2014 - 07:39

    Simone:

    Jij broekepoeper..... je moet die diertjes voorzien van wat lekkers een hapje en een drankje

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 09 Juli 2014
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 16320

Voorgaande reizen:

27 Juli 2014 - 21 December 2014

Stage in Barcelona

Landen bezocht: