10 down, 10 more to go! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marieke Snippe - WaarBenJij.nu 10 down, 10 more to go! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marieke Snippe - WaarBenJij.nu

10 down, 10 more to go!

Blijf op de hoogte en volg Marieke

10 Oktober 2014 | Spanje, Barcelona

Buenos tardes todo!


Het is vandaag 10 oktober en dat betekent dat ik halverwege mijn stage ben! Ik had wel verwacht dat de tijd hier om zou gaan maar zo snel? Top! De stress periode op mijn stage is ook voorbij omdat afgelopen maandag een einde is gekomen aan ons grootste event: Oktoberfest! In deze periode deed ik vooral de administratie, logistiek en customer service van het bedrijf. De komende periode zal er heel anders uit gaan zien want vanaf nu ligt de focus op planning, marketing en markt onderzoek, dat laatste vind ik heel interessant dus ik heb super veel zin in mijn laatste 10 weken! Klinkt leuk, laatste 10, eerst leefde ik na de helft toe en vanaf vandaag leef ik naar het einde van mijn stage oftewel Kerst toe! Ja echt waar, over 10 weken is het Kerst! Ik ben al langzaam begonnen met wat geld aan de kant te zetten want Barcelona wordt natuurlijk nog meer shopping heaven dan het nu al is rond de Kerst!

De afgelopen weken heb ik het weer super druk gehad. Mijn ouders zijn een paar dagen hier geweest en ik heb ze flink uitgeput! Ik wilde ze natuurlijk de hele stad laten zien en dat is moeilijk te doen in een paar daagjes! We hebben van Port Vell tot Port Olympic gelopen langs de kust en strandtenten en natuurlijk een hapje gegeten bij de "stamkroeg" van mijn roomie en mij, Chicken. Verder hebben we ook een tour door de stad gedaan met een bus, heel toeristisch, het was heerlijk weer dus we konden lekker bovenin zitten en genieten van het uitzicht en de zon. Het fijne van deze toeristische bussen is dat ze je overal naartoe brengen en je overal kan op/ uitstappen wanneer je wilt. We zijn onder andere bij de Sagrada Familia, Park Güell, Tibidabo en Montjuïc geweest. Alle mooie plekjes van de stad! Uiteten zijn we meestal gaan doen in Born, dit is het beste stadsdeel om te genieten van de lokale keuken. Born is een doolhof van straten, winkels, bars en restaurants en een van mijn favo delen van Barcelona, de kust blijft natuurlijk nummer 1! Ook hebben mijn ouders de regen in Barcelona mogen trotseren, als het hier regent regent het ook echt! Die avond hebben we lekker een fles sangría en een burger gehaald bij een biologisch restaurantje waar mijn roomie en ik vaker gaan eten en de hele avond gezellig gekletst. Verder zijn we nog een dagje gaan shoppen en naar het aquarium geweest. De eerste maand dat ik in Barcelona zat heeft mijn moeder bijgehouden hoeveel water ze thuis gespaard hebben door mijn afwezigheid. En shocking maar niet geheel verbazend bleek dat 5 kuub te zijn haha!

Verder ben ik samen met mijn roomie en iemand van mijn stage naar het gebergte Montserrat geweest. Het ligt maar een dik uur rijden van Barcelona en het is prachtig! Het was heerlijk om even uit de drukke stad te zijn en te genieten van de natuur en alle stilte. We zijn begonnen bij het hoogste punt en zijn zo langzaam naar beneden gegaan. Er moest heel veel geklommen en gedaald worden dus aan het einde van de dag konden we bijna niet meer lopen en de dag erna hadden we natuurlijk gigantische spierpijn! Het was een super mooi en apart gebergte met steile afgronden en mooie uitkijk spots.

Zojuist heb ik weer afscheid moeten nemen van vriendlief die hier 4 daagjes is geweest. Hij had geen betere week kunnen uitkiezen aangezien het de hele week heerlijk weer is geweest en super warm. We hebben daarom ook lekker 2 daagjes aan het strand gelegen en rustig aan gedaan, het leek wel een kleine vakantie! Verder zijn we ook naar Tibidabo gegaan zodat hij ook het prachtige uitzicht over de gehele stad en zee kon zien. Toen we terug naar beneden wilden gaan bleek het gammele trammetje kapot te zijn en dacht ik dat we dat "stukje" wel even naar beneden konden lopen. Dat was natuurlijk niet zo, na een tijdje lopen hebben we toch maar de bus en trein terug naar Barcelona gepakt. Iedere avond zijn we gaan uiteten bij heerlijke restaurantjes door de hele stad. We hebben een super leuke tijd gehad en deze is helaas omgevlogen!

Aangezien de temperaturen nu wat aangenamer worden kan ik het joggen weer gaan oppakken. Vorige week heb ik eens een poging gewaagd en heb ik toch 7 km uit mijn benen weten te krijgen, goed begin toch? Aan motivatie geen gebrek aangezien er honderden joggers hier over de boulevard rennen!

Ik ga aan mijn laatste helft van stage beginnen en ik zal jullie op de hoogte houden van alles!


Hasta luego xx

  • 11 Oktober 2014 - 01:43

    Bas Essers:

    Het was heerlijk samen! ❤️ Ik kijk erg uit naar kerst en ga de laatste 10 weken samen met je aftellen lief. xx

  • 27 Oktober 2014 - 12:32

    Mian:

    He Marietsebiel.

    De tijd vlieg echt hoor voor dat je het weet heb je weer 2 bezoekers op je stoep staan Maike zei al hoop dat ik niet de hele dag in de bus hoef te zitten zoals Anny en Joop, ik denk dat die liever gaat zonnen.
    Wij gaan natuurlijk winkelen en lekker eten. donderdag en vrijdag kunnen wij het rustig aandoen, maar al jij vrij bent gaan we goed op pad van alles bekijken. Ik verheug me al op 13 november dus tot gauw.

    Groetjes Mian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 09 Juli 2014
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 16308

Voorgaande reizen:

27 Juli 2014 - 21 December 2014

Stage in Barcelona

Landen bezocht: