Nog twee weekjes - Reisverslag uit Landgraaf, Nederland van Marieke Snippe - WaarBenJij.nu Nog twee weekjes - Reisverslag uit Landgraaf, Nederland van Marieke Snippe - WaarBenJij.nu

Nog twee weekjes

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

13 Juli 2014 | Nederland, Landgraaf

Buenos días allemaal,

Het is bijna zover.. Nog 2 weken en dan vertrek ik richting Barcelona! Het heeft hééél lang geduurd maar uiteindelijk heb ik een stage plek gevonden. Na vele pogingen in Zweden, Engeland en Duitsland heb ik toch last minute iets gevonden in het zonnige Spanje. Ik zal vanaf 4 augustus werken als een Event Management stagiaire bij een travel agency voor internationale uitwisseling studenten.

Ik dacht dat een stage zoeken het moeilijkste zou zijn van alles maar dat is eigenlijk pas het begin. Als de stage plek verzekerd is begint het pas allemaal. Contracten moeten ondertekend worden, verzekeringen moeten geregeld worden en natuurlijk een onderkomen vinden om 5 maanden in door te brengen. Gelukkig is dit allemaal geregeld deze week en kan ik nu beginnen met aftellen.

Eigenlijk kan ik het nog niet echt bevatten dat ik daadwerkelijk 5 maanden in Barcelona ga leven en werken. Het lijkt me allemaal heel leuk en spannend maar het gaat zeer zeker ook zwaar worden, zo ver van huis! Ik heb nooit heimwee gehad maar ik denk dat 5 maanden van huis toch een ander verhaal is dan een vakantie van 2 weken. Ik ga mijn familie, vriendje en vriendinnen héél erg missen tijdens mijn verblijf in Barcelona. Gelukkig bestaan er goedkope vliegmaatschappijen die een tripje op en neer naar Barcelona of thuis mogelijk maken zodat ik niet 5 maanden aan een stuk alleen ben. Aan de andere kant ben ik niet alleen.. Een klasgenoot van mij waar ik sowieso goed contact mee heb gaat ook naar Barcelona, heel leuk! Nog leuker is dat onze werkplekken op een redelijke afstand van elkaar liggen en wat nóg leuker is.. We hebben samen een appartement gehuurd! Dit maakt het verblijf in deze grote stad al een stuk aangenamer aangezien er iemand bij je is die hetzelfde meemaakt als jij en dus ook met diegene je ervaringen kunt delen.

Ik heb deze blog aangemaakt zodat iedereen up- to- date blijft van mijn stage en leven in Barcelona. Het gaat spannend, leuk, intensief en soms moeilijk worden maar ik heb er een goed gevoel over! Dit “tripje” zal ook een impuls geven aan mijn Spaans. Op school denk ik dat ik het allemaal kan maar dat valt helaas vies tegen in real life aangezien de Spanjaarden 5x keer zo snel praten als mijn Spaans lerares. Barcelona ligt in Catalonië wat weer een ander dialect is dan het “normale” Spaans en daarbij komt dat de gemiddelde Spanjaard geen woord Engels spreekt… Maaaar: Alles. Komt. Goed.
Ik zal proberen zo vaak mogelijk te posten als de tijd toelaat, het wordt geen lang leven de lol stage. Het is een full time stage dus ik zal zeker 5 dagen per week moeten werken en daarbij proberen mijn competenties te halen. Verder zal er een stage verslag geschreven moeten worden en kleine update verslagen voor mijn stage coördinator in Maastricht.


Muchos besos xoxo

  • 20 Juli 2014 - 17:40

    Simone :

    Hoi lief... ik weet zeker dat je het leuk en goed zult hebben...
    ik weet dat je je best doet en dat je het daar gaat redden!
    Ik zeg maar zo: voor jou beter Spaans als Duits he ;)

    Als alles meeezit kom ik je zeker opzoeken in de loop der tijd!

    Ik zal je missen !!!!

    X Simoon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 09 Juli 2014
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 16322

Voorgaande reizen:

27 Juli 2014 - 21 December 2014

Stage in Barcelona

Landen bezocht: