D-day - Reisverslag uit Landgraaf, Nederland van Marieke Snippe - WaarBenJij.nu D-day - Reisverslag uit Landgraaf, Nederland van Marieke Snippe - WaarBenJij.nu

D-day

Blijf op de hoogte en volg Marieke

27 Juli 2014 | Nederland, Landgraaf

Buenos tardes,

Vandaag is het zover, ik vertrek écht naar Barcelona, ja echt waar! De afgelopen week was fantastisch maar ook erg emotioneel voor mij.
Het begon dinsdagavond met een heerlijk dinertje met vriendlief, dat wel 4 uur geduurd heeft met 6 yummy gangen. Stiekem tussendoor had de kok een frietje met een mexicano voor mij gemaakt, heel chique gereserveerd, aangezien ik dat de komende 5 maanden niet meer zal eten en ik vond het hilarisch! Tijdens het dinertje kreeg ik een super lief kaartje van vriendlief met een Barcelona gids zodat ik me de eerste paar weken kan redden. Als toetje kreeg ik heerlijke chocolade mousse, crème brulee en parfait met de tekst "Marieke veel plezier in Barca" Ik heb echt genoten!

Donderdagavond ook weer lekker uiteten geweest met de mam en de pap bij de Griek en erna nog eventjes bij de oom in de kroeg geweest!
Vrijdag heeft mam en pap een avondje georganiseerd voor mij en mijn familie om afscheid te nemen, deze was emotioneel maar ook super gezellig. Ik heb leuke cadeautjes gekregen zoals stroopwafels, drop, klavertje 4 en lieve kaartjes en iedereen gunt het me zo en wenst me het beste!
Gisteren, zaterdag, hebben mijn twee beste vriendinnen mij op sjiep genomen naar Eindhoven waar we de laatste kleren geshopt hebben, wat echt nodig was hoor, en heerlijk uiteten zijn geweest. Daaaag zomer figuur! Het was super gezellig en hebben gelachen zoals altijd! Het afscheid was natuurlijk huilentroef en ik ga mijn twee musketiers erg missen...

En vandaag ben ik nog even langs opa en oma geweest. Opa vindt het super voor mij maar oma heeft er toch wel wat meer moeite mee. Ik heb haar beloofd niet te ver de zee in te gaan en uit te kijken met sla eten, daar waarschuwt ze mij na 22 jaar nog steeds voor!
Zojuist ook afscheid genomen van mijn twee konijntjes, ik ga ze missen maar ik weet dat ze in goede handen zijn bij daddy.

Het voelt best raar om afscheid te nemen aangezien ik over 5 maandjes weer terug ben. 5 maanden klinkt lang maar als deze net zo snel gaan als de afgelopen maanden ben ik zo weer thuis! Gelukkig komen er genoeg mensen mij een bezoekje brengen in Barcelona en dat vind ik super leuk! Tegen die tijd dat ze komen weet ik leuke plekjes om een hapje te eten en wat te drinken en natuurljk om te shoppen.

Alle koffers zijn gepakt en het is me ook nog gelukt niet over de 23 kilo te gaan, wie had dat gedacht? Het zijn wel 2 koffers van 23 kilo en nog een koffertje van 8 kilo als handbagage, plus nog een tas en mijn laptop.
Ik ben benieuwd wat ik allemaal vergeten ben als ik in Barcelona alles ga uitpakken maar achja gelukkig is daar geen tekort aan winkels en zoals mijn roommate al had uitgezocht: de ikea ligt maar 12 min taxiën van ons vandaan! Dus, no worries!

Nu zit ik in de auto richting Düsseldorf en ik heb nog steeds het gevoel dat ik samen met mijn vriendje op vakantie ga. Het afscheid van de mam en de pap zal zwaar gaan worden, ze vinden het allemaal leuk voor me, maar gaan mij ook erg missen en zullen zich zeker ook zorgen maken om hun kleine meid in een grote stad.

Mijn volgende post zal vanuit Barcelona zijn, aahh!
"Que tengas un buen viaje" oftewel "Een goede reis" en ik zal zo snel mogelijk foto's uploaden van mijn appartementje en omgeving!

Kusjes xxx

  • 27 Juli 2014 - 23:51

    Simone :

    Het is je zooo gegund... !!!!

    We zijn blij dat alles goed is gegaan en je op plaats van bestemming bent..
    snel hopen we wat foto's te zien van waar je je zult bevinden de komende 5 maandjes...

    Geniet nu nog maar even voordat je daar dalijk gaat werken ik hoop dat je lekker zult slapen...

    Een dikke kus en slaap lekker en de groetjes xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 09 Juli 2014
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 16328

Voorgaande reizen:

27 Juli 2014 - 21 December 2014

Stage in Barcelona

Landen bezocht: